måndag

4:e dagen på jobbet

4:e dagen på jobbet kändes som min första - minus en dag. Helt plötsligt är jag inte säker på någonting. Jag känner mig som en bankkamrer - med massor med papper som ska läggas i olika fack och som dessutom ska signeras och hej och hå.

Sen skulle jag lära mig att räkna kassan. Den första gick bra. Men det var tydligen nybörjartur. För sen började det krångla. Eftersom jag aldrig har fel måste det ha varit fel på mackapären som räknade hälften åt mig. Jag litar inte på såna. Efter att ha knapprat klart på datorn, räknat färdigt på miniräknaren och torkat mina svettpärlor ser jag fyra arga ögon stirra på mig. De ena två tillhörde en Securitas-vakt, uppumpad som bara den. Jag försökte le lite ursäktande mot honom men han svarade med ett fnys. Sen var där även el hombre som skulle låsa. Blicken han gav mig när jag sa att det var jag som ska räkna kassorna även imorgon kan inte beskrivas med ord. När den största chocken lagt sig harklade han ur sig... "men, men - det är ju fotboll imorgon!". Jag var nära att säga "du kanske kan spela in?".

Självförtroendet ligger inte på topp efter dagens insats men enligt Mia T är jag fortfarande värdefull.

Inga kommentarer: