tisdag

Syjunta

Kvällen spenderades hos mlle födelsedaxbarn... Det skulle dock inte vara något kalas utan en alldeles vanlig syjunta. För hon trodde att vi hade glömt bort henne. Och det var en ren lyckoträff att jag upptäckte vilken dag det var idag igår - OCH kom ihåg det idag.

Jag låtsades som ingenting ända tills jag kom dit. Jag är SÅ stolt för jag är urkass på födelsedagar. Och jag vill verkligen inte vara det. Jag skriver upp dom i almanackan, sätter upp post-it-lappar på dörren och ÄNDÅ lyckas jag alltid missa någon per år! Det kan iofs bero på att jag ibland glömmer att sätta upp dom där post-it-lapparna och då är det oftast i kombination med att jag missar att kika i kalendern. (Årets lott föll på mamma - tack för att du inte är långsur :).

Förberedd med en liten present, nya stickor, garn och nytt mönster bidde det inget uträttat på syjuntan. Vi kom aldrig igång. Men det gör ingenting. Stor risk att det blir så när det är för långt mellan gångerna. Lyxigt att vara med i världens bästa syjunta!

Inga kommentarer: